wyszukiwanie zaawansowane
Strona główna » Poradniki dla rodziców » Nowa szkoła. Poradnik dla nauczycieli (i rodziców), którzy chcą mieć satysfakcję z nauczania i szacunek uczniów.
Kategorie
Kontakt
  • Incar
    Kmicica 4c / 9
    92-433 Łódź, Poland
    tel: +48 42 670 10 62
    tel: +48 501 74 74 44
    NIP: 725-002-47-90
  • E-mail:biuro@nakina.pl
  • Telefon+48 42 670 10 62
    +48 501 74 74 44
  • Godziny działania sklepuponiedziałek- piątek 12.00 - 16.00 Monday Friday 12.00 - 16.00
Nowa szkoła

Nowa szkoła. Poradnik dla nauczycieli (i rodziców), którzy chcą mieć satysfakcję z nauczania i szacunek uczniów.

Dostępność: Aktualnie niedostępny

Czas wysyłki: 24 godziny

Koszt wysyłki: od 8,50 zł

Stan magazynowy:

Cena: 39,00 zł

Produkt niedostępny

dodaj do schowka

  • Opis produktu
  • Recenzje produktu (0)

Nowa szkoła- II GATUNEK
Książka dla nauczycieli i rodziców, która z pewnością przyczyni się do zmiany polskiej szkoły.
Książka ma fabryczną wadę na okładce, zagniecenie po obu stronach książki na długości 2 cm. Środek książki jest bez żadnych wad. 

Nowa szkoła

Bądź spełnionym i skutecznym nauczycielem XXI wieku

Nowa szkoła daje nadzieję. Nadzieję — nauczycielom, rodzicom i przede wszystkim uczniom (choć ci ostatni pewnie książki nie przeczytają) — na to, że szkołę można zmienić.

Na czym polega problem?
Szkoła znajduje się w kryzysie. Nauczyciele przez lata tracili należne im znaczenie i szacunek. Zastanawiamy się, jak w tej sytuacji uczyć? W jaki sposób nauczyciel ma spełnić swoją rolę? Jak zbudować — na nowo — relacje w szkole?

Rozwiązanie:
Możliwe, że jedynym rozwiązaniem jest porzucenie myśli o rewolucji w edukacji, o systemowych zmianach i reformach. Rozwiązaniem jest „praca u podstaw” nauczycieli, dzieci i rodziców. Wszyscy powinniśmy zakasać rękawy i zabrać się do zmiany polskiej szkoły. Od dzisiaj. Tak, jak zrobiła to autorka „Nowej szkoły”.

Nowa szkoła


W książce Anny Szulc odnajdujemy wiele konkretnych pomysłów do wykorzystania przez nauczycieli, które poparte są własnym wieloletnim doświadczeniem oraz pogłębionym namysłem nad współczesną szkołą. (...) Autorka zachęca nauczycieli do zmiany sposobu pracy w klasie bez względu na istniejące ograniczenia systemowe oraz do rewidowania swojego sposobu wykonywania zawodu nauczyciela. W książce odnajdujemy wiele postulatów, by szkoła stanowiła miejsce, gdzie uczeń może rozwijać swoje indywidualne potrzeby i talenty zgodnie z własnymi możliwościami i potencjałem zamiast dopasowywać się do sztucznie tworzonych, zunifikowanych wymagań.Autorka książki:
Jedna z liderek zmian w polskiej szkole — Anna Szulc, nauczycielka matematyki z liceum w Zduńskiej Woli napisała książkę, która pokazuje, jak krok po kroku zmienić swój warsztat pracy nauczyciela. W jaki sposób z nauczyciela pruskiego stać się nauczycielem empatycznym. Autorka, zainspirowana Porozumieniem bez Przemocy, przez lata udoskonalała narzędzia oraz metody nauczania. W książce dzieli się z czytelnikami spostrzeżeniami na temat (nie)skuteczności tradycyjnego systemu oceniania, prac domowych, sprawdzianów i egzaminów, a także efektów stosowania metod aktywizujących, informacji zwrotnej, budowania dobrych relacji z uczniami i rodzicami oraz dbania o pozytywną atmosferę podczas lekcji.

Dla kogo?
Poradnik jest bardzo praktyczny i odnosi się wprost do „doświadczenia szkolnego” — dlatego największe korzyści z przeczytania go wyniosą nauczyciele. Jednak książka adresowana jest również do rodziców, zwłaszcza tych, którzy aktywnie troszczą się o szkołę swoich dzieci.

Z książki dowiesz się:
  • dlaczego warto, by ocena nie była powodem do krytyki, ale informacją zwrotną o postępach ucznia;
  • dlaczego warto zamienić czerwony długopis, który zaznacza błąd, na zielony, który podkreśla poprawne rozwiązania;
  • na czym polega system prac klasowych „co umiemy?”, do czego służy lapbook i w jaki sposób wspierają one uczniów w procesie nauki;
  • jak zorganizować pracę w grupach, by była maksymalnie efektywna;
  • dlaczego warto dostosować przebieg lekcji do możliwości biologicznych ucznia;
  • jak organizować spotkania trójstronne (uczeń–rodzic–nauczyciel) w duchu Porozumienia bez Przemocy;
  • jak reagować i mediować w sytuacjach konfliktów lub przemocy;
  • jak budować empatyczne relacje i przyjazną atmosferę.
„Nowa Szkoła” pokazuje, jak wiele w systemie edukacji zależy od nauczycieli i rodziców.
Ta książka może stać się inspiracją do zmian, na które czekają nasze dzieci!

Spis treści
:

1.Moja droga transformacji (11)

Co dla mnie oznacza bycie nauczycielem? (12)
Jak powielałam wyuczone metody pracy nauczyciela? (12)
Jakie były powody poszukiwań, które doprowadziły do zmian mojego warsztatu pracy? (15)
Porozumienie bez Przemocy – nowy etap transformacji (20)
Neurobiologia w praktyce nauczyciela (25)
Jak dziś wygląda mój warsztat pracy? (27)

2. Edukacja – naturalna potrzeba człowieka (33)

Czym jest edukacja naturalna? (33)
Krótka historia edukacji naturalnej (34)
Skąd się wzięła instytucja szkoły? (39)
Rola szkoły i nauczycieli we współczesnym świecie (41)
Czy współczesna szkoła ma szansę wrócić na tory edukacji naturalnej? (45)

3. Zmiana w edukacji (47)

Dlaczego szkoła potrzebuje zmiany? (47)
Dlaczego tak trudno zmienić polską szkołę? (55)
Czy zmiana w polskiej szkole jest możliwa? (63)

4. Oceny w szkole (65)

Dlaczego ocenianie nie działa? (66)
Społeczne długoterminowe skutki ocen (72)
Jak przeformułować znaczenie oceny w szkole? (73)
Jak to wygląda w praktyce? (79)
Czy to działa? (86)

5. Uczenie się na lekcji i zadania domowe (91)

Lekcja miejscem nieefektywnej nauki (91)
Efektywne metody pracy na lekcji (96)
Zadania domowe (103)

6. Relacje uczeń–nauczyciel–rodzic (113)

Kontakt rodziców i nauczycieli (113)
Dobre relacje w sytuacji uczeń–nauczyciel–rodzic (118)

7. Trudne sytuacje w szkolnej codzienności (127)

Trudne sytuacje w grupie rówieśniczej (128)
Trudne sytuacje w relacji uczeń–nauczyciel (132)
Trudne sytuacje w relacji uczeń–nauczyciel–rodzic (134)
Trudności w obszarze łamania szkolnych zasad (135)
Dlaczego uczniowie są „niegrzeczni”? (136)
Dlaczego wiele metod radzenia sobie z trudnymi zachowaniami nie działa? (139)
Jak empatia i neurobiologia pomagają wspierać uczniów w trudnych momentach? (143)

8. Atmosfera w szkole (149)

Atmosfera w szkole zależy od nauczyciela (150)
Jak budować warunki sprzyjające uczeniu się i dobrym relacjom w szkole? (152)
Korzyści społeczne realizowania procesu nauki w dobrej atmosferze (163)

9. Zakończenie: nauczyciel przy tablicy (165)

Pracuj nad sobą i swoimi metodami, by potem mieć satysfakcję z pracy i zachwyconych uczniów !!!

Autor: Anna Szulc

Wydawnictwo: Natuli

EAN: 9788366057043

Format książki: 20,5x14

Okładka: miękka

Ilość stron: 184

Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.


Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu